Інтегрований урок Натуральні числа та дії з ними
Підсумковий урок з теми : « Натуральні числа та дії з
ними »
Мета : На
інтегрованому уроці показати зв’язок математики і природи.
Задачі :
Навчальні
Розвиваючі
Виховні
познайомити з властивостям розвивати навички самостійної
води , дії з натуральними числами, роботи, самоконтролю ,взаємоконтролю,
розв’язування рівнянь. пізнавальний інтерес до математики
через різні форми
Хід
уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок математики ,
урок з елементами цікавої науки, щоб її відгадати треба правильно усно порахувати.Працюємо на дощечках
Епіграф «Здібний до математики успішний у всіх
науках про природу » Платон.
Відгадайте загадку.
Мене
п’ють
Мене
ллють
Усім
потрібна я
Хто я
така ? (вода )
Без води життя на Землі неможливе. Все живе
потребує води. Кожна її крапля є дорогоцінним даром природи.
Фільм «Вода» 2.29-3.25
На території України протікають великі
повноводні річки , є запаси підземних вод, але все ж наша держава належить до
регіонів недостатньо забезпечених водою.
Економісти
підрахували : якщо з крана тече цівка води товщиною з сірник , то лише
за добу це дає втрату багатьох відер води.
Скільки
відер води витрачається, ви можете дізнатися, якщо розв’яжете рівняння
(х-2) : 4= 17
x-2 = 17* 4
x-2=68
x=68+2
x=70
Отже , 70 відер.
Отож, бережімо воду, бо хоч запаси її великі,
але не нескінченні.
Запаси води на земній кулі
Води земної кори
|
340 млн. м3
|
Підземні води
|
60 млн. м3
|
Льодовики
|
30 млн. м3
|
Озера
|
750.000 м3
|
1 Кількість води земної кори
дізнаєтеся, якщо розв’яжете рів-ння.
2х+43 = 111
2х= 111-43
2х= 68
Х= 68:2
Х= 34
До кореня рівняння приписати 0
.
2)
Підземні води чисельно дорівнюють
більшому кореню, збільшеному у 10 разів,
(х-3) ( 2х-12)=0, а цифра, яка вказує кількість льодовиків дорівнює
меншому кореню цього рівняння, теж збільшеному у 10 разів. (60 і 30 млн. м3).
Х-3 = 0 або 2х-12=0
Х=3 + 0
2х=12
Х=3
х=6
3 Виконати ланцюжок обчислень
Сьогодні ми поговоримо про
властивості води
Вода єдина речовина , що існує на нашій
планеті одночасно в кількох станах.
Самий розповсюджений стан
води – рідкий .
Де в природі
зустрічаємося з рідким станом станом
води узнаємо розгадавши кросворди.
Слідуючий стан газоподібний .
Де він підстерігає нас у природі ? Узнаємо обчисливши приклади
Третій стан води твердий ,
визначимо розв’язавши рівняння і спростивши вирази
А зараз відволікнемося від
нашої теми і згадаємо таблицю множення + потиснути руку
Проведемо дослід : стоять 4
стакани , 2 з них з водою. Як не переставляючи стакани зробити так , щоб
стакани з водою чередувались.
Це доводить ще одну
властивість води текучість.
Вода здатна постійно
змінювати форму .
А чи має вода
смак, запах і колір ?
Не має.
Отже , повторимо властивості води
Де використовується вода ?
(в побуті , в сільському
господарстві , в промисловості )
Розв’язати задачу
365× 17× 100+ 400 = 620500+ 400 =
620900( л )
Вода відіграє важливу роль в
житті людини .
Ми з вами не замислювалися . скільки води ми випиваємо за все життя .
Виявилося вражаюча цифра і як довели вчені ми з вами на 70 % з води .
Якщо без їжі людина може прожити достатньо довго , то без води на 5-7 добу наступає смерть .
Як завжди несподівано пішов дощ і непростий , а
математичний , щоб сховатися треба розв’язати
рівняння.
Взаємоперевірка .
1 правильна відповідь – 1
бал.
Але нажаль дощі бувають і кислотними . Все
менше залишається чистої води на Землі .
Люди забруднюють воду :
кидають в неї сміття , змивають відходи виробництва , нафтопродуктів ,
розсипають добрива на полях і після дощів нітрати потрапляють в
ґрунтові води . Від брудної води гине риба , хворіють люди . Ми з вами повині
берегти найважливіший природний ресурс людства – воду .
Підсумок
Комментарии
Отправить комментарий